torsdag den 9. december 2010

Her dufter brunt og brændt....!

Så kom den sidste julebag i dåser. Her huset skal de ellers være færdige inden d. 8.12, for da har den ældste fødselsdag. Men hun skal først holde fødselsdagen på søndag, så vi nåede det alligevel :o)
Vi (yngste og jeg) fik bagt honningkager, brunkager og vaniliekranse.
De sidste vil jeg give opskriften på. Den er meget gammel og har fuldt vores familie i mange år. Jeg ved, at min oldemor også bagte dem, og hun var fra 1870 eller 71.
Oldemor's vaniliekranse:
500 gr. mel
250 gr. smør
250 gr. sukker
1 æg
1 tsk. vanilie
Smøren smulres i melet. De øvrige ting tilsættes.
Bages ved 200 gr. i ca. 10 min.
Velbekomme


1 kommentar:

  1. Uhm, jeg giver kaffe, hvis du tilfældigvis kommer denne vej forbi. ;-)
    Knus Kirsten
    Med en kagedåse under armen, forståes.

    SvarSlet

Jeg vil blive rigtig glad for en lille kommentar i ny og næ:0)